Thursday 13 October 2011

~ Dari Hati Aku Meluah Yang Terbuku Di Lubuk Hati ~



Segalanya telah berlalu,ku mengharapkan pengertian usah lagi menoleh kearah ku kerna ku tak inginkan nya lagi biarlah segalanya bagaikan mimpi,mimpi dikesiangan hari.Cinta adalah apabila menumpahkan air mata dan masih mahu dia,apabila dia tidak menghiraukan saya dan saya masih cinta kepadanya.Walaupun dia mencintai gadis lain tetapi saya masih tersenyum dan berkata saya sedang gembira untuk awk walaupun saya benar-benar menangis.


Nak cari cinta yang betul2 sejati memang susah , kalau dapat kena bersyukur . Dan kalau korang dah jumpa cinta sejati tu , jangan pulak korang tak setia dgn dia.Bahagianya hati bila dicintai bahagianya hati bila mencintai tapi kini semua hanya tinggal kenangan,hadirnya cinta memberi kelukaan, hadirnya cinta memberi tangisan hati .


Cinta yang suci sukar cari pd zaman sekarang ini kerana bnyk kaum lelaki dan kaum perempuan yang suka mempermainkan cinta yang telah dibina oleh sesebuah pasangan....yg pelik mengapa perlu ada sifat curang dalam diri???adakah bosan dengan pasangan mahupun untuk menukar cita rasa???ramai yg kata kemewahan boleh menjamin kebahagiaan setiap pasangan kapel...adakah persepsi itu benar???


Memang susah hendak cinta yg suci sekiranya kita tidak memegang 3 prinsip cinta iaitu kejujuran,keikhlasan dan kesetiaan...bg setiap individu yang tidak memahami erti cinta itu yang akan menimbulkan sifat curang dalam dirinya kerana ia tidak tahu betapa indahnya mengecapi cinta yg suci...kemewahan menjamin kebahagiaan,bg saya persepsi itu tidak benar kerana cinta yg suci tidak pernah sesekali melihat pda harta dan paras rupa dan yang paling pntg untuk mengecapi cnta yang suci itu dan bahagia bermula dari hati yang ikhlas.....

No comments:

Post a Comment